طلاق ایرانیان خارج از کشور

طلاق ایرانیان خارج از کشور

طلاق ایرانیان خارج از کشور

طلاق ایرانیان خارج از کشور

  • ۰
  • ۰

مراحل انحصار وراثت

 

چه وراث و چه وکیل آنها قصد انجام پرونده انحصار وراثت را داشته باشد بهتر است به طور دقیق اطلاعاتی نسبت به مراحل انجام انحصار وراثت داشته باشید. مراحل انجام پرونده‌های انحصار وراثت به دو قسمت دریافت گواهی انحصار وراثت و تقسیم و تحریر ترکه تقسیم می‌شود.

 

در واقع باید ابتدا گواهی انحصار وراثت دریافت شود تا بعد بتوان تقسیم و تحریر اموال متوفی را انجام داد.

 

برای دریافت گواهی انحصار وراثت باید گواهی فوت متوفی از سازمان ثبت احوال کشور دریافت شود. بعد از دریافت گواهی فوت متوفی باید وراث به همراه سه نفر از افرادی که همه وراث را به خوبی می‌شناسند به دفتر ثبت اسناد رسمی مراجعه کنند تا آن سه نفر گواهی دهند که متوفی ورثه‌ای غیر از کسانی که نام‌شان در استشهادیه آورده شده، ندارد. بعد از دریافت استشهادیه انحصار وراثت باید ثبت دادخواست گواهی انحصار وراثت در شورای حل اختلاف شهری که محل آخرین سکونت متوفی بوده، انجام شود.

 

در نهایت بعد از ثبت آگهی فوت متوفی و اطلاعات وراث ایشان در روزنامه‌های کثیرالانتشار و اطمینان از عدم حضور ورثه دیگر گواهی انحصار وراثت صادر می‌شود که بعد از آن باید برای تقسیم و تحریر تحرکه به صورت جداگانه دادخواست ثبت شود.

 

مدت زمان انجام انحصار وراثت

 

مراحل دریافت گواهی انحصار وراثت بین 2 تا 5 ماه (باتوجه به محدود یا نامحدود بودن انحصار وراثت) زمان می‌برد. اگر وراث دریافت گواهی انحصار وراثت را به وکیل متخصص انحصار وراثت بسپارند در مدت زمان کمتری می‌توانند گواهی را دریافت و برای تقسیم اموال اقدام کنند.

 

ممکن است وراث برای پیدا کردن وکیل متخصص از عبارت بهترین وکیل در ایران استفاده کنند اما با توجه به این که پرونده انحصار وراثت در شورای حل اختلافی که آخرین شهر زندگی متوفی بوده، قابل رسیدگی است پس باید از وکلای همان شهر کمک بگیرید. برای مثال اگر متوفی قبل از فوت در تهران زندگی می‌کرد می‌توانید با جستجوی بهترین وکیل در تهران ، وکیل مورد نظر را پیدا کرده و پرونده انحصار وراثت را به ایشان بسپارید.

 

در ادامه مطلب یکی از بهترین موسسات حقوقی را به شما معرفی می‌کنیم که می‌توانید پرونده انحصار وراثت خود را به ایشان بسپارید.

 

موسسه حقوقی دادسو

 

موسسه حقوقی دادسو متشکل از وکلای پایه یک دادگستری خانم و آقا است که به صورت تخصصی در زمینه امور حقوقی خانواده فعالیت می‌کنند. مدیریت این موسسه نیز وکیل پایه یک دادگستری است.

وکیل انحصار وراثت مجموعه دادسو می‌تواند انحصار وراثت را بر اساس وصیت‌نامه متوفی (در صورتی که متوفی وصیت نامه رسمی تهیه شده در دفتر ثبت اسناد دارد) و بدون نیاز به حضور وراث در هیچ مرحله‌ای انجام دهد.

 

اگر در پروسه انحصار وراثت هستید، می‌توانید با شماره‌های موسسه دادسو در تماس باشید  یا در واتس‌آپ به ایشان پیام دهید و سوالات خود را بپرسید تا از کارشناسان موسسه مشاوره رایگان دریافت کنید.

 

بعد از مشاوره رایگان می‌توانید به صورت حضوری و یا آنلاین (با توجه به وضعیت کرونا) با وکلای موسسه جلسه داشته باشید و جزئیات پرونده خود را مطرح کنید. بعد از وکالت دادن به وکلای مجموعه از طریق سامانه ثنا، پرونده انحصار وراثت شما بدون نیاز به حضور یا همکاری همه وراث در 20 تا 50 روز انجام می‌شود.

 

در طول انجام پرونده یک پشتیبان اختصاصی خواهید داشت که به صورت هفتگی در قالب پیام، تماس یا ایمیل شما را از جزئیات پرونده مطلع می‌سازد و بعد از اتمام پرونده با تماس گرفته می‌شود تا دادنامه و مدارک تحویل شما شود.

 

انحصار وراثت جز احوال شخصیه محسوب می‌شود پس اگر متوفی یا ورثه ایشان در خارج از کشور زندگی می‌کنند باید طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران، انحصار وراثت انجام شود. پس اگر قصد دریافت گواهی انحصار وراثت را دارید و امکان حضور در ایران را ندارید می‌توانید از طریق ثبت نام در سامانه میخک و یا ثنا به وکلای پایه یک دادگستری موسسه حقوقی دادسو وکالت دهید. بعد از وکالت دادن بدون نیاز به حضورتان در ایران گواهی انحصار وراثت دریافت و بسته به اختیاراتی که شما به وکیل می‌دهید تقسیم و تحریر ترکه اموال متوفی هم انجام می‌شود.

وکیل انحصار وراثت

کلیه مراحل گرفتن گواهی حصر وراثت در تهران و کرج توسط وکیل انحصار وراثت مجرب در کوتاه ترین زمان و کمترین هزینه بدون مراجعه شما انجام خواهد شد. قابل توجه اینکه علی رغم تورم زیاد در یکسال گذشته و کاهش ارزش پول به جهت رعایت حال موکلان حق الوکاله اعلامی بسیار اندک افزایش پیدا کرده است.

 

 گواهی انحصار وراثت چیست؟

گواهی است که توسط شورای حل اختلاف آخرین محل اقامتگاه متوفی صادر می شود و در آن ورثه میزان سهم الارث آن مشخص می شود.

 

آثار داشتن گواهی حصر وراثت چیست؟

ورثه یا هر ذی نفعی برای هر اقدام حقوقی در ادارات دولتی، دفاتر اسناد رسمی، بانک ها و … نیازمند گواهی مذکور است. بنابراین اگر انحصار وراثت نکنیم امکان تقسیم و یا انتقال ترکه و مراجعه به ادارات دولتی بانک ها نیست.

 

مدارک لازم برای درخواست انحصار وراثت چیست؟

گواهی فوت متوفی که از سال ۹۵ در بعضی استان ها از جمله تهران به صورت الکترونیکی و از طریق سامانه درخواست گواهی فوت اخذ می شود.

استشهادیه محضری

شناسنامه متوفی

عقدنامه یا رونوشت

شناسنامه وراث

احیاناً وصیت نامه رسمی شخص فوت شده

منبع:خبرگزاری فارس

  • ۰۰/۰۸/۰۶
  • minoo jafari

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی