طلاق ایرانیان خارج از کشور

طلاق ایرانیان خارج از کشور

طلاق ایرانیان خارج از کشور

طلاق ایرانیان خارج از کشور

۲ مطلب در آبان ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

تصمیم به طلاق

خانواده مانند ساختمانی است که زن و شوهر ستون های اصلی آن را تشکیل میدهند و طلاق و متارکه زوجین از هم ،نابودی کانون گرم و آرام بخش زندگی است که اثرات جبران ناپذیری بر اعضاء خانواده میگذارد. اصطلاحاتی مانند صیغه طلاق ، حق طلاق زن و مرد و علت طلاق چه میباشد؟

 

اولین علت اصلی طلاق گرفتن در جامعه‌ ایران، نداشتن شناخت مناسب زن و شوهر نسبت به یکدیگر پیش از ازدواج است. به بیان دیگر خانواده و خود فرد نسبت به خصوصیات و ویژگی‌های شخصیتی و رفتاری شریک آینده زندگی‌اش آگاهی ندارد.

 

دلیل دیگر طلاق در جامعه‌ ایران‌ نداشتن تفاهم و عدم توانایی زن و شوهر در گفتگو کردن است. متاسفانه از هر ۱۰ زوج، کمتر از ۳ زوج توانایی گفت‌ وگو کردن به شیوه مناسب را دارند. باید به این مسئله توجه داشت که وقتی نتوان با گفت‌ وگو به حل مسئله‌ای پرداخت، مشکلات زیادی ایجاد خواهد شد.

 

دلیل دیگر طلاق زوجین دخالت هایی است که بیشتر از طرف خانواده ها بوجود میاید. متاسفانه بسیاری از زن و شوهرها این اجازه را به خانواده‌هایشان می‌دهند که از همان روزهای اول ازدواج در زندگی‌شان مداخله کنند. علت این دخالت به وابستگی فرد به خانواده اش برمیگردد.

 

متارکه زن و شوهر یا به عبارتی طلاق به دو نوع رجعی و بائن تقسیم خواهد شد و طلاق بائن نیز به طلاق خلع و مبارات تقسیم میشود.

 

نکات طلایی قبل از اقدام به طلاق گرفتن

 

قبل از اقدام به طلاق و متارکه زوجین لازم است زن و شوهر نکاتی را بدانند:

 

۱- طلاق زوجین از چه روش هایی امکان پذیر است؟

طلاق زوجین از هم به سه طریق امکان پذیر میباشد:

 

ساده ترین شکل وقوع طلاق زمانیست که زن و شوهر بر مساله طلاق توافق داشته باشند و دیگر مایل به ادامه زندگی با هم نباشند. این نوع طلاق به طلاق توافقی معروف است که از اختیار مرد در طلاق ناشی میشود.

نوع دیگر متارکه زن و شوهر که اساس تمام قوانین طلاق میباشد طلاق به خواست و اراده مرد است.

طلاق از طرف زوجه که این نوع طلاق تنها در صورتی است که زوجه یکی از شروط ضمن عقد را داشته باشد.

۲طلاق توافقی زن و شوهر به چه صورتی میباشد؟

زمانه عوض شده است. این فقط انتخاب همسر و ازدواج نیست که دور از همه رسوم سنتی و حرف و حدیث‌های فامیل انجام می‌شود؛ حتی طلاقی که دعوا و تهدید و قشون‌کشی خانوادگی با خود داشت، حالا به اتفاقی آرام و بی‌سر و صدا تبدیل شده است به نام طلاق توافقی . انگار نه انگار این زوجی که کنار یکدیگر روی صندلی‌های دادگاه خانواده نشسته‌اند، چند سالی از عمرشان را زیر یک سقف با یکدیگر هدر داده‌اند.

 

آن‌ها همین که از آن چند سال حرف می‌زنند، می‌گویند: هم اون خوب بود و هم من؛ ولی با هم تفاهم نداشتیم. طلاق توافقی بدین شکل است که مرد و زن پس از اینکه ادامه زندگی مشترک را به صلاح تشخیص ندادند میتوانند با توافق در خصوص مهریه و نفقه و اجرت المثل و حضانت فرزند برای طلاق توافقی اقدام کنند.

 

۳متارکه از طرف مرد به چه صورتی میباشد؟

مرد حق طلاق دارد و میتواند در هر زمانی برای طلاق همسرش اقدام کند ولی این به آن معنی نمیباشد که حق و حقوق زن ضایع شود بلکه مرد زمانی میتواند زن را طلاق دهد که تکلیف حق و حقوق زن را مشخص و پرداخت کند که این حق و حقوق عبارتند از: مهریه، نفقه، اجرت المثل، شرط تنصیف دارایی.

 

همه چیز درباره مراحل و شرایط مطالبه اجرت المثل ایام زناشویی که زوجین باید بدانند!

همه چیز درباره مراحل و شرایط مطالبه اجرت المثل ایام زناشویی که زوجین باید بدانند!

اجرت المثل ایام زناشویی یکی از حقوقی است که شرع و قانون برای زنان در نظر گرفته است - شرایط تعلق گرفتن اجرت المثل ایام زوجیت - تعیین میزان اجرت المثل زوجه

man.ir

یکی از نکات حائز اهمیت در زمانی که طلاق از سوی مرد صورت میگیرد اگر درخواست طلاق زوجین مربوط به بد رفتاری زن نباشد در این صورت زوج نصف اموالی که بعد از عقد نکاح حاصل شده است را باید طبق دستور دادگاه به زن پرداخت کند.

 

 

۴طلاق از طرف زن به چه صورتی میباشد؟

در حالت کلی زن حق طلاق ندارد و حق طلاق زوجین به مرد داده شده است مگر در صورتیکه زن یکی از موارد زیر را داشته باشد:

 

در مواردی که قانون به زن حق تقاضای طلاق داده است که همان شروط ۱۲ گانه ضمن عقد ازدواج میباشد.

در مواردی که زن به صورت شرط ضمن عقد ازدواج یا عقد لازم دیگر وکالت بلاعزل برای اجرای صیغه طلاق گرفته باشد.

۵در صورتیکه فرآیند طلاق زوجین توسط وکیل انجام شود چه مزایایی دارد؟

در کمترین زمان ممکن با توجه به نوع طلاق انجام خواهد شد.

نیازی به حضور زن و مرد در دادگاه نمیباشد.

نیازی به حضور زن و مرد در جلسات مشاوره و یا داوری نمیباشد و وکیل به جای آنها در جلسات مشاوره و داوری شرکت خواهد کرد.

اگر طلاق توافقی باشد توافقات زن و مرد توسط وکیل صورت جلسه و مطابق آن حکم صادر میشود.

اجرای صیغه طلاق هم بدون حضور زن و مرد و توسط وکیل میباشد.

۱. اطمینان حاصل کنید که به لحاظ جانی در خطر نیستید

اگر ترک یک زندگی و یا یک فرد برای شما به لحاظ جانی موجب خطرات گوناگون شده و ریسک بالایی داشته باشد، شما از تصمیمتان برای طلاق صرف نظر می‌کنید. شما باید از امنیت جانیتان کاملا مطمئن باشید. افراد وابسته و ضعیف نمی‌توانند کسی را ترک کنند. ترک فرد غیر قابل پیش‌بینی و غیر قابل کنترل به لحاظ جانی خطرناک است. برای این که این حس از بین برود باید برنامه ریزی دقیقی برای حفظ جان خود داشته باشید. اگر جانتان در خطر است باید خردمندانه و حساب شده کار کنید.

 

 

 

۲. اعتماد به نفس داشته باشید

اگر از جنبه روانشناسانه احساس ترس کنید و اعتماد به نفس نداشته باشید نیز اقدام به طلاق گرفتن نخواهید کرد. بسیاری از تحقیقات در روانشناسی نشان می‌دهد چنین نگرانی‌‌هایی از ترس از پشیمانی، حس انزوای اجتماعی، شرم و عدم توانایی در ایجاد رابطه جدید نشأت می‌گیرد. به این جملات فکر کنید: من نمی‌توانم شریک جدیدی برای زندگی‌ام پیدا کنم، من پر از اشکالم، من برای کسی آنقدر خوب نیستم. این‌ها تنها چند مثال از حرف‌هایی است که با آنها خودمان را خفه می‌کنیم و در زندان رنج خودمان را نگه می‌داریم. به کمک دوستان، خانواده و یا یک روانشناس خوب به بهترین دوست خود تبدیل شوید و در زمان لازم تصمیم صحیح را اتخاذ کنید.

 

 

 

تصمیم‌ گیری برای طلاق

 

 

 

۳. ارزش‌های خودتان را معین کنید

همه ما استانداردهایی داریم که اگر از آنها تخطی شود، احساس محدودیت می‌کنیم. عشق به قول معروف چشمان بسیاری  از جوانان را کور می‌کند و باعث می‌شود از ارزش‌هایشان چشم بپوشند. لیستی از ارزش‌های خود تهیه کرده و آنان را رتبه بندی کنید. به عنوان مثال با خود فکر کنید مهربانی، احترام، بخشش، مراقبت‌های مشترک، تأثیرات متقابل، روابط جنسی و محبت چقدر برای شما ارزشمند هستند. عشق ورزیدن در واقع مراقبت، پذیرش، توجه و درک متقابل است اما ممکن است برای هرکسی این مولفه‌ها متفاوت باشد. عشق برای شما چه معنایی دارد؟ با این مولفه‌ها کلنجار بروید و همه آنها را بر اساس دسته بندی خودتان لیست کنید.

 

 

 

 

 

۴. عشق را از نیاز جدا کنید

ما ممکن است کسی را دوست داشته باشیم اما نتوانیم از طریق او به خواسته‌هایمان برسیم. مهم است که شما نیازهای خودرا شناسایی کنید و بررسی کنید که آیا این نیازها توسط فرد مقابل قابل رفع هستند یا خیر. همه ما انسان‌ها نیازهایی داریم که در حال حاضر قابل پاسخگویی نیستند و یا باید خودمان به دنبال حل آنها برویم و از رو، نباید از کسی توقعی برای حل آنها داشته باشیم اما با این حال به کسانی که می‌گویند شما باید کاملا باید خود مختار و خودمتکی باشید و هیچ انتظاری از طرف مقابل نداشته باشید نباید توجه کنید. از زاویه دید آنها همسر با ربات هیچ تفاوتی ندارد! زمانی که بتوانید نیازهای خودرا بدون خجالت بیان کنید می‌توانید در صورت عدم پاسخگویی، آنها را حس کنید و در مقابل آن واکنش دهید.

منبع:https://www.ana.press/news/616929/%D9%85%D9%87%D9%85-%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%DA%86%DB%8C%D8%B2%D9%87%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%DA%A9%D9%87-%D9%82%D8%A8%D9%84-%D8%A7%D8%B2-%D8%AA%D8%B5%D9%85%DB%8C%D9%85-%D8%A8%D9%87-%D8%B7%D9%84%D8%A7%D9%82-%D8%A8%D8%A7%DB%8C%D8%AF-%D8%A8%D8%AF%D8%A7%D9%86%DB%8C%D8%AF

  • minoo jafari
  • ۰
  • ۰

مراحل انحصار وراثت

 

چه وراث و چه وکیل آنها قصد انجام پرونده انحصار وراثت را داشته باشد بهتر است به طور دقیق اطلاعاتی نسبت به مراحل انجام انحصار وراثت داشته باشید. مراحل انجام پرونده‌های انحصار وراثت به دو قسمت دریافت گواهی انحصار وراثت و تقسیم و تحریر ترکه تقسیم می‌شود.

 

در واقع باید ابتدا گواهی انحصار وراثت دریافت شود تا بعد بتوان تقسیم و تحریر اموال متوفی را انجام داد.

 

برای دریافت گواهی انحصار وراثت باید گواهی فوت متوفی از سازمان ثبت احوال کشور دریافت شود. بعد از دریافت گواهی فوت متوفی باید وراث به همراه سه نفر از افرادی که همه وراث را به خوبی می‌شناسند به دفتر ثبت اسناد رسمی مراجعه کنند تا آن سه نفر گواهی دهند که متوفی ورثه‌ای غیر از کسانی که نام‌شان در استشهادیه آورده شده، ندارد. بعد از دریافت استشهادیه انحصار وراثت باید ثبت دادخواست گواهی انحصار وراثت در شورای حل اختلاف شهری که محل آخرین سکونت متوفی بوده، انجام شود.

 

در نهایت بعد از ثبت آگهی فوت متوفی و اطلاعات وراث ایشان در روزنامه‌های کثیرالانتشار و اطمینان از عدم حضور ورثه دیگر گواهی انحصار وراثت صادر می‌شود که بعد از آن باید برای تقسیم و تحریر تحرکه به صورت جداگانه دادخواست ثبت شود.

 

مدت زمان انجام انحصار وراثت

 

مراحل دریافت گواهی انحصار وراثت بین 2 تا 5 ماه (باتوجه به محدود یا نامحدود بودن انحصار وراثت) زمان می‌برد. اگر وراث دریافت گواهی انحصار وراثت را به وکیل متخصص انحصار وراثت بسپارند در مدت زمان کمتری می‌توانند گواهی را دریافت و برای تقسیم اموال اقدام کنند.

 

ممکن است وراث برای پیدا کردن وکیل متخصص از عبارت بهترین وکیل در ایران استفاده کنند اما با توجه به این که پرونده انحصار وراثت در شورای حل اختلافی که آخرین شهر زندگی متوفی بوده، قابل رسیدگی است پس باید از وکلای همان شهر کمک بگیرید. برای مثال اگر متوفی قبل از فوت در تهران زندگی می‌کرد می‌توانید با جستجوی بهترین وکیل در تهران ، وکیل مورد نظر را پیدا کرده و پرونده انحصار وراثت را به ایشان بسپارید.

 

در ادامه مطلب یکی از بهترین موسسات حقوقی را به شما معرفی می‌کنیم که می‌توانید پرونده انحصار وراثت خود را به ایشان بسپارید.

 

موسسه حقوقی دادسو

 

موسسه حقوقی دادسو متشکل از وکلای پایه یک دادگستری خانم و آقا است که به صورت تخصصی در زمینه امور حقوقی خانواده فعالیت می‌کنند. مدیریت این موسسه نیز وکیل پایه یک دادگستری است.

وکیل انحصار وراثت مجموعه دادسو می‌تواند انحصار وراثت را بر اساس وصیت‌نامه متوفی (در صورتی که متوفی وصیت نامه رسمی تهیه شده در دفتر ثبت اسناد دارد) و بدون نیاز به حضور وراث در هیچ مرحله‌ای انجام دهد.

 

اگر در پروسه انحصار وراثت هستید، می‌توانید با شماره‌های موسسه دادسو در تماس باشید  یا در واتس‌آپ به ایشان پیام دهید و سوالات خود را بپرسید تا از کارشناسان موسسه مشاوره رایگان دریافت کنید.

 

بعد از مشاوره رایگان می‌توانید به صورت حضوری و یا آنلاین (با توجه به وضعیت کرونا) با وکلای موسسه جلسه داشته باشید و جزئیات پرونده خود را مطرح کنید. بعد از وکالت دادن به وکلای مجموعه از طریق سامانه ثنا، پرونده انحصار وراثت شما بدون نیاز به حضور یا همکاری همه وراث در 20 تا 50 روز انجام می‌شود.

 

در طول انجام پرونده یک پشتیبان اختصاصی خواهید داشت که به صورت هفتگی در قالب پیام، تماس یا ایمیل شما را از جزئیات پرونده مطلع می‌سازد و بعد از اتمام پرونده با تماس گرفته می‌شود تا دادنامه و مدارک تحویل شما شود.

 

انحصار وراثت جز احوال شخصیه محسوب می‌شود پس اگر متوفی یا ورثه ایشان در خارج از کشور زندگی می‌کنند باید طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران، انحصار وراثت انجام شود. پس اگر قصد دریافت گواهی انحصار وراثت را دارید و امکان حضور در ایران را ندارید می‌توانید از طریق ثبت نام در سامانه میخک و یا ثنا به وکلای پایه یک دادگستری موسسه حقوقی دادسو وکالت دهید. بعد از وکالت دادن بدون نیاز به حضورتان در ایران گواهی انحصار وراثت دریافت و بسته به اختیاراتی که شما به وکیل می‌دهید تقسیم و تحریر ترکه اموال متوفی هم انجام می‌شود.

وکیل انحصار وراثت

کلیه مراحل گرفتن گواهی حصر وراثت در تهران و کرج توسط وکیل انحصار وراثت مجرب در کوتاه ترین زمان و کمترین هزینه بدون مراجعه شما انجام خواهد شد. قابل توجه اینکه علی رغم تورم زیاد در یکسال گذشته و کاهش ارزش پول به جهت رعایت حال موکلان حق الوکاله اعلامی بسیار اندک افزایش پیدا کرده است.

 

 گواهی انحصار وراثت چیست؟

گواهی است که توسط شورای حل اختلاف آخرین محل اقامتگاه متوفی صادر می شود و در آن ورثه میزان سهم الارث آن مشخص می شود.

 

آثار داشتن گواهی حصر وراثت چیست؟

ورثه یا هر ذی نفعی برای هر اقدام حقوقی در ادارات دولتی، دفاتر اسناد رسمی، بانک ها و … نیازمند گواهی مذکور است. بنابراین اگر انحصار وراثت نکنیم امکان تقسیم و یا انتقال ترکه و مراجعه به ادارات دولتی بانک ها نیست.

 

مدارک لازم برای درخواست انحصار وراثت چیست؟

گواهی فوت متوفی که از سال ۹۵ در بعضی استان ها از جمله تهران به صورت الکترونیکی و از طریق سامانه درخواست گواهی فوت اخذ می شود.

استشهادیه محضری

شناسنامه متوفی

عقدنامه یا رونوشت

شناسنامه وراث

احیاناً وصیت نامه رسمی شخص فوت شده

منبع:خبرگزاری فارس

  • minoo jafari